(ABM-Crypto) Meta heeft besloten zijn platform open te stellen voor crypto-advertenties.
Volgens Meta, voorheen bekend als Facebook, is de aanleiding voor deze beleidswijziging de sterke groei en de stabilisatie van de markt.
Om een crypto-advertentie te mogen plaatsen op Facebook, moet de plaatser van de advertentie een licentie hebben. Voorheen kende Facebook slechts drie licenties, maar dit is inmiddels uitgebreid naar 27.
Voortaan mogen crypto exchanges en handelsplatformen, crypto leenservices. crypto wallets en mining hardware en infrastructuur worden geplaatst op het platform.
Advertenties voor producten en services gelieerd aan crypto kunnen zelfs direct zonder goedkeuring worden geplaatst. Hierbij moet worden gedacht aan nieuws, educatie en merchandise.
“Het versoepelen van het advertentiebeleid laat zien dat de cryptocurrency markt langzaam maar zeker meer omarmd wordt. De markt wordt volwassen en de vergrote zichtbaarheid draagt bij aan de verdere ontwikkeling”, vindt Maurice Mureau van Hodl.nl.
Door: ABM Crypto News
Onderdeel van ABM Financial News
© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved. Any redistribution, duplication or archiving prohibited. ABM Financial News B.V. and the provider of this website/application do not warrant the accuracy of any News Content provided and shall not be liable for any errors, inaccuracies or delays in the content, or for any actions taken in reliance thereon.