(ABM-Crypto) De succesvolle lancering van de Adidas NFT collectie leverde in een paar uur ruim 22 miljoen dollar aan omzet op.
Op vrijdag 17 december ging de Adidas NFT collectie ‘Into the Metaverse’ live, in samenwerking met Bored Ape Yacht Club, NFT artiest Punks Comic en bekende NFT verzamelaar GMoney. De collectie bestond uit 30.000 NFT’s die onderling verschillen in zeldzaamheid.
Van de 30.000 NFT’s voor de lancering van de collectie werden er 20.000 NFT’s aangeboden aan holders van specifieke NFT’s zoals bijvoorbeeld de Bored Ape Yacht Club en Mutant Ape Yacht Club. Kopers van de collectie konden echter maar twee NFT’s per persoon kopen, een ingestelde regel van Adidas om de verkoop van de lancering in balans te houden.
Gedurende de middag werden in totaal 29.620 NFT’s verkocht tegen 0.2 Ethereum per NFT, wat op circa 22 miljoen dollar aan omzet uitkomt. Deze omzet is de initiële opbrengst, toekomstige transacties van de NFT’s zullen de omzet verder vergroten.
“Wij zien een stijgende lijn in het aantal organisaties dat NFT’s wil gaan aanbieden, met Adidas als één van de voorlopers. Steeds meer organisaties zien de opkomende mogelijkheden in de nieuwe digitale wereld en willen daar op inspelen. Nike, de bekende rivaal van Adidas, heeft recent nog een bedrijf overgenomen dat virtuele schoenen en NFT’s produceert. Dit duidt op een zeer reële kans dat ook Nike binnenkort een NFT collectie gaat uitbrengen”, aldus Maurice Mureau van Hodl.nl.
Door: ABM Crypto News
Onderdeel van ABM Financial News
© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved. Any redistribution, duplication or archiving prohibited. ABM Financial News B.V. and the provider of this website/application do not warrant the accuracy of any News Content provided and shall not be liable for any errors, inaccuracies or delays in the content, or for any actions taken in reliance thereon.