Een nieuw investeringsfonds voor Web 3-gaming, ook bekend als GameFi, werd door enkele van de grootste venture-ondernemingen van blockchain geleid. Mogelijk opent het de deur naar een zeer lucratieve industrie die cryptocurrency en blockchain ziet samensmelten met de traditionele gaming sector.

Vrijdag hebben Solana Ventures, Lightspeed Venture Partners en derivatenbeurs FTX de lancering aangekondigd van een GameFi-ecosysteemfonds van $ 100 miljoen. Volgens de bedrijven zullen de fondsen worden gebruikt voor het investeren in gamestudio’s, technologiebedrijven en andere projecten op het raakvlak van blockchain en gaming.

Amy Wu, Lightspeed Venture Partners executive, beschreef gaming als een enorme kans om de volgende miljard gebruikers naar Web 3 te brengen. Het is een breed concept dat verwijst naar een meer gedecentraliseerd internet. Ruim $ 300 miljoen aan investeringen zijn al door Lightspeed gedaan in late-stage gaming- en cryptocurrency-bedrijven, zoals Epic Games, Wintermute, FTX en Offchain Labs.

Naar verluidt zou de wereldwijde gaming markt meer dan $ 100 miljard aan jaarlijkse inkomsten genereren. Toch variëren de schattingen. Volgens gaming gegevensprovider Newzoo zal het aangegeven cijfer naar verwachting de komende twee jaar de $ 200 miljard overschrijden. Steeds meer versmelten blockchain-technologie en cryptocurrency met het gamelandschap.

Zo ontstaan nieuwe gebruikerservaringen en vormen van inkomsten. GameFi, een brede term die de financiering van gaming via DeFi en non-fungible tokens beschrijft, is uit dit kruispunt ontstaan. Ook wint GameFi, als een concept binnen de zogenaamde metaverse, aan populariteit. Metaverse beschrijft een futuristische versie van internet die bestaat uit virtual reality, sociale media en bedrijven.

Aan deze opkomende branche hebben meerdere investeringsfondsen kapitaal toegewezen, waaronder Sanctor Capital. Dit bedrijf heeft pasgeleden $ 20 miljoen opgehaald terwijl Huobi Group een fonds van $ 10 miljoen heeft gelanceerd. Over de vraag naar de waarde propositie op de lange termijn van het metaverse-concept, legde Amy Wu uit dat de metaverse een potentiële digitale wereld is waar mensen identiteit en reputatie opbouwen, vrienden maken, spelen en transacties uitvoeren.

Wu legde verder uit dat het ongelooflijk waardevol is, als het zelfs maar een fractie zo betekenisvol wordt als ons offline leven. Zowel Web 2-bedrijven als Meta als native Web 3-bedrijven proberen dit daarom op te zetten. Op games zoals Fornite en Roblox, brengen mensen uren per dag door, dus is Wu ervan overtuigd dat de metaverse uit een sociale game zal komen.

Deel dit artikel met je vrienden...

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Trending

Doe mee met de Bullrun 🚀10 euro gratis tijdelijke actie bij Bitvavo

:
:
:

Bullrun 2024 van start 

Dat vieren wij, 10 euro gratis in jouw account bij een succesvolle registratie.